İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi
Yazarlar: ["Gül SARPKAYA", "Mehmet SAĞLAM"]
Konular:-
DOI:10.55830/tje.1164204
Anahtar Kelimeler:Covid-19,E-Ticaret,Tüketici,Tüketici Davranışları
Özet: Bu çalışmada, tüketicilerin Covid-19 pandemi dönemi ve sonrasında, e-ticaret alışveriş eğilimleri araştırılmıştır. Çalışmada nitel veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, İstanbul ilinde yaşayan 18-65 yaş arasındaki 26 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, katılımcıların pandemi sürecinde elektronik ticaret üzerinden daha fazla alışveriş yapmayı tercih ettiği ve çeşitli avantajlar sebebi ile pandemi sonrası dönemde de tercih edileceği belirlenmiştir. Katılımcıların çoğunun e-ticaret alışverişleri sonrasında memnuniyetsizlikler yaşadıkları fakat sorunlara ilişkin çözüm bulunduğunu ifade ettikleri görülmüştür. Katılımcıların yarısından fazlasının e-ticaret sitelerine güven duyduğu, karşılaşılabilecek risklerin farkında olduğu ve büyük çoğunluğunun pandemi sonrası dönemde de e-ticaret alışverişlerine aynı sıklıkla devam edeceğini belirtikleri sonucuna ulaşılmıştır.