Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi
Yazarlar: ["Merve ŞENGÖNÜL", "Bengisu Nehir AYDIN"]
Konular:-
DOI:10.56206/husbd.1196068
Anahtar Kelimeler:Sosyal medya,Sosyal görünüş kaygısı,Yeme tutumu
Özet: Bu araştırmanın amacı, genç yetişkinlerde sosyal medya kullanımına dair özellikler ile sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumları ilişkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili 18-25 yaş arası 385 genç yetişkin oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan her bir katılımcı Sosyodemografik Bilgi Formu, Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği ve Yeme Tutumu Testi doldurmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların yeme tutumu sosyal medyada kaç saat geçirildiğine, sosyal medya uygulamalarından aldığı beğeni sayısının önemine göre anlamlı düzeyde değişmektedir. Katılımcıların sosyal görünüş kaygısı sosyal medya kullanım sıklığına, sosyal medyada kaç saat geçirildiğine göre anlamlı düzeyde değişmektedir. Katılımcıların beden kitle indeksi ile sosyal görünüş kaygısı ve yeme tutumu arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.