Uluslararası Etnopedagoji Dergisi
Yazarlar: ["Natalia Borisovna Romaeva", "Anton Pavlovich Romaev"]
Konular:-
DOI:10.5281/zenodo.7545258
Anahtar Kelimeler:Okul Öncesi Eğitim,Etnokültürel Durum,Etnokültürel Eğitim,Okul Öncesi Yaş
Özet: Makale, okul öncesi eğitim kurumundaki etno-kültürel durumu dikkate alarak, okul öncesi çağındaki çocukları yetiştirme sorununun kuramsal bir analizinin ve deneysel olarak doğrulanmasının sonuçlarını sunmaktadır. Çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim durumunda etno-kültürel durumun eğitim potansiyelini teorik ve deneysel olarak kanıtlamaktır. Çalışmanın amacına ulaşmak için aşağıdaki görevler yapıldı: okul öncesi çocukların etnokültürel eğitiminin özelliklerini belirlemek; anaokulundaki etnokültürel durumu dikkate alarak okul öncesi çağındaki çocukların etnokültürel eğitim programının programını geliştirmek ve test etmek; düzeylerini belirlemek, çalışma döneminde çocukların etno-kültürel yetiştirilme dinamiklerini ortaya çıkarmak. Çocukların etno-kültürel yetiştirilme düzeylerini belirlemek için, E.S. Babunova (Babunova, 2020) okul öncesi çağındaki çocukların üç etno-kültürel yetiştirilme düzeyi: yeterli üstü, yeterli, yeterli altı (bilişsel, duygusaldeğer, davranış ölçütlerine dayalı). Araştırma probleminin kuramsal önemini belirlemek, literatürü gözden geçirmek, çalışmanın anahtar kavramını tanımlamak. Yazarlar teorik yöntemler kullandı: analiz, sentez. Pedagojik deney, anaokulundaki etnokültürel durumu dikkate alarak, okul öncesi çağındaki çocukların önerilen etnokültürel eğitim programının etkinliğini belirlemek için önde gelen araştırma yöntemi olarak seçilmiştir. Biçimlendirici deneyin sonuçlarının analizi, okul öncesi çocukların etno-kültürel yetiştirilmesinin olumlu yönde değiştiği sonucuna varmayı sağladı.