Education & Youth Research
Yazarlar: ["Ayhan KILIÇ", "Songül ALTINIŞIK", "Azize Aslıhan KILIÇ"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Eğitimde Fırsat Eşitliği,Khan Akademi,Dünya Okulu
Özet: Devletler vatandaşlarını kendi kültür kodlarına uygun olarak kendilerine özgün bir eğitim süreci içerisinde yetiştirirler. Bu yüzden eğitimin iki işlevinden söz etmek gerekmektedir. Eğitimin ilk işlevi; bireylerin kabiliyetlerinin farkına varmalarını sağlamak ve onlara 21.yüzyıl becerileri kapsamında yeni beceriler kazandırmaktır. Eğitimin diğer işlevi ise bireylerin kendilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak, toplumu ve insanlığı geliştirmek üzere çağın bilgi anlayışı ile önceki dönemlerden gelen birikimin doğru olanlarıyla etkileşime girmelerini temin etmek ve çağımıza uygun üretim yapma yollarını öğrenmelerini sağlamaktır. Bu araştırmada, Salman Khan tarafından yazılan ve oldukça ilgi uyandıran “Dünya Okulu” adlı kitabın, özellikle gelecekteki eğitimin planlanması adına analizi ve değerlendirmesi yapılmıştır. Bu nedenle çalışmada, yazılı belgelerin veri kaynağı olarak titizlikle ve sistematik olarak incelenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden “doküman analizi” yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada, öğrencileri yeni şeyler öğrenerek keşfetmeye ve üretmeye teşvik eden, öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaran, sezgisel öğrenmeyi ön planda tutan, eğitim planlamasını kişisel öğrenme hızına göre belirleyen çevrimiçi tabanlı bir "Dünya Okulu" fikrinin gerçekleştirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.