Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi
Yazarlar: ["Pervane IBRAHIMOVA"]
Konular:-
DOI:10.33712/mana.1243216
Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya,Kamuoyu,Azerbaycan - Türkiye,İkinci Karabağ Savaşı
Özet: Sosyal ağlar, Türkiye'de gündemin belirlenmesinde, toplumsal ve siyasi kararların alınmasında, yönetişim sisteminde ve daha birçok sektörde değişiklik yapılmasında etkin rol oynamaktadır. 2013 yılında İstanbul Taksim Gezi Parkı'nda başlayan olayların tüm ülkeye yayılması için sosyal medya ana iletişim aracı olarak kullanıldı. Türkiye Cumhurbaşkanı Erdoğan, 15 Haziran 2016'da bir toplumun kaderini değiştiren askeri darbe girişimini önlemek için vatandaşları sosyal medya üzerinden sokağa çıkmaya davet etti. Sosyal medya aynı zamanda ülkeler arası ilişkiler açısından da ön plana çıkıyor. Örneğin Azerbaycan ile Türkiye arasındaki tarihi dostluk ve kardeşlik ilişkilerinin yansımasını sosyal medya kullanıcılarının paylaşımlarında net bir şekilde görmek mümkün. Özellikle İkinci Karabağ Savaşı sırasında sıradan vatandaşların sosyal medya aracılığıyla gündemde olan devlet düzeyinde verdiği destek, bilgi savaşının, savaşı kazanmanın en önemli unsurlarından biri olarak görüldüğü bir dönemde özel bir önem kazanmıştır. Araştırma, sosyal medyanın yeni iletişim çerçevesindeki yerini netleştirmiş ve ardından Türkiye-Azerbaycan ilişkilerinin gelişimine yönelik olasılıkları değerlendirmiştir. Son olarak Türk toplumunun oluşumunda ve Türkiye-Azerbaycan ilişkilerinin gelişmesinde sosyal medyanın rolü örneklerle incelenmiştir.