Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi
Yazarlar: ["Mehmet Akif ÖZER", "Hakan UZUN"]
Konular:-
DOI:10.33712/mana.1228879
Anahtar Kelimeler:Ankara,Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi,E-Devlet,E-Belediyecilik,E-Belediyecilik Uygulamaları
Özet: Son yıllarda sıkça tartışılan küreselleşme olgusu sadece devletleri değil aynı zamanda tüm vatandaşları da etkilemektedir. Değişen bu koşullarda kamu hizmeti üreticileri, halkı artık hizmet talep eden değil hizmet götürülmesi gereken bir grup olarak görmeye başlamak zorunda kalmışlardır. Bu kapsamda hizmet götürme sürecinde günümüzde büyük ölçüde bilgi teknolojilerinden ve elektronik hizmetlerden yararlanılmaya başlanılmıştır. Ülke çapında e-devlet, yerel yönetimler için e-belediyecilik olarak adlandırılan bu süreç, kamunun sunduğu tüm hizmetlerin vatandaşlara farklı yollarla ulaştırılmasında ve yeni hizmetlerin geliştirilmesinde ön plana çıkmaktadır. Yerel yönetimlerin dünya çapında kazandığı önemden etkilenen Türkiye’de belediyecilik yeni düzenlemeler ile kayda değer bir gelişme göstermiştir. Merkezin hantallığından kurtulmak için devredilen hizmetlerle belediyeler daha çok yetki ve bu yetkiye paralel görev sahibi olmuşlardır. Böylece belediyeler hizmet talep eden vatandaşların bu isteklerini karşılamak için ister istemez hizmet iletim mekanizmalarını geliştirmek ve çeşitlendirmek zorunda kalmışlardır. Bu süreci 2019 yılı sonunda ortaya çıkan ve dünyaya hızla yayılan Covid-19 pandemisi de geri dönülmez bir şekilde hızlandırmıştır. İşte bu amaçla kamu sektöründe e-devlet veya e-belediyecilik uygulamaları hızla önem kazanmış ve yaygınlaşmıştır. Söz konusu bu kapsamda makalenin amacı, Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ)’nin kullandığı ve proje kapsamında çalışmalar yürüttüğü faaliyet örnekleri ile su ve kanalizasyon idarelerinin yararlandığı veya yararlanabileceği elektronik belediyecilik uygulamaları hakkında bilgiler vermek ve genel bir değerlendirme yaparak önerilerde bulunmak olarak belirlenmiştir. ASKİ’nin sunduğu e-belediyecilik uygulamaları incelendiğinde vatandaşa daha hızlı, kaliteli ve güvenli hizmet sunumunda büyük ilerleme sağlandığı ancak hizmetlerin bir nebze dağınık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.