Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi
Yazarlar: ["Isidore AGBANERO"]
Konular:-
DOI:10.33712/mana.1177144
Anahtar Kelimeler:Kamu Hizmeti,Çalışan Motivasyonu,İyi Müşteri Hizmetleri,Nijerya
Özet: Hizmet kalitesi konusunda müşterilerin beklentilerini karşılamak, hükümetin etkin hizmet sunumunu sağlama çabalarına rağmen, Nijerya kamu hizmetinde gerçekleştirilmemiş bir hedeftir. Bu nedenle, süregelen bu zorluğu aşmak için uygulanabilir önlemler alma çağrısı giderek daha önemli hale geldi. Bu sorunun sebeplerini ve muhtemel çözümlerini arayan bu yazı, sorunun ana nedenini ele almaya yönelik olumsuz bir tutumun izini sürmüştür. Bu çalışma, güdülerin ve ihtiyaçların özellikle işyerinde insan davranışını nasıl etkilediğine dair kavramsallaştırmamızı ve anlayışımızı zenginleştirmesi amacıyla motivasyon teorilerini inceledi. Bu makale, çalışanların performansını iyileştirmede çalışan motivasyonunun etkisini ön plana çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmacı, çalışanların işe karşı tutumları iyileştiğinde, Nijerya kamu hizmetinde etkin hizmet sunumunun artık bir rüya olmayacağını savunmaktadır. Nijerya'da etkili kamu hizmeti elde etmek için hükümet, işçilerin çalışma koşullarını iyileştirmelidir. Bu, ücretlerin artırılması yoluyla sağlanabilir. Etkili kamu hizmeti ile özdeşleşen hükümetler, işgücünü kutlama kültürüne sahiptir. Nijerya hükümeti, her yıl en iyi performans gösteren memurlara teşvikler ve ödüller vererek bu kültürü örnek almalıdır. Hükümet ayrıca performanslarını nasıl iyileştirebileceği konusunda çalışanların görüşlerini almalı ve çalışanları mükemmel fikirlerle ödüllendirmelidir.