Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Şirin İLKÖRÜCÜ", "Menekşe Seden TAPAN BROUTIN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Beyin temelli öğrenme,Matematik eğitimi,Durum çalışması
Özet: Bu çalışmada yüksek lisans yapan matematik öğretmenlerinin, eğitimini aldıkları beyin temelli öğrenme ve öğretme yaklaşımını matematik eğitimiyle ilişkisini nasıl betimledikleri ve bunu ders planı tasarlanmasında nasıl kullandıkları sorularına cevaplanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını üç matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma 14 hafta sürmüştür. Veriler doküman analizi, yarı-yapılandırılmış görüşme ve grup görüşmesi yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin beynin yapısı ve bölümleri, beynin zihinsel faaliyetleri ve beyni aktif kılan etkinlikler olarak üç temada derslerini betimledikleri anlaşılmıştır. Öğretmenlerin derslerini tasarlama sürecinde beyni aktif kılan etmenlere daha fazla dikkate aldıkları açıklamalarında fark edilmiştir. Özellikle öğrencilerin ön bilgilerini, bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirmelerini ve motivasyonlarına daha fazla dikkat ettikleri ancak bireysel farklılıkları ders tasarlamada çok olumlu bakmadıkları anlaşılmıştır. Fizyolojik ihtiyaçları karşılamayı ise derslerine yansıtmada kararsız oldukları gözlenmiştir.