Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi

Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi

DİJİTAL PAZARLAMA SÜRECİNDE SOSYAL MEDYA ETKİLEYİCİLERİNİN (INFLUENCER) TERCİH EDİLME NEDENLERİNİ SAPTAMAYA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yazarlar: ["Tuğçe BORAN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Dijital pazarlama,Etkileyiciler,Etkileyici kişi pazarlaması

Özet: Sosyal medyanın ünlülerini yarattığı günümüzün dijital dünyasında içerik üreten, deneyimlerini paylaşan ‘influencer’ yani ‘etkileyiciler’in, ilgilendikleri alanda içerik sağlayarak paylaşımda bulundukları için niş bir kitleye ulaşma olanağı olduğu ve takipçilerinin tutum, kanaatleri üzerinde etkili olabildikleri ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı güncel bir araştırma gerçekleştirerek ticari bir markanın dijital pazarlama planlarında influencer kullanımına yönelik yaklaşım ve uygulamalarını incelemek olarak belirlenmiştir. Örneklemi oluşturan markanın ülkemizin önde gelen kurumlarından biri olması, iletişim çalışmalarının yaygın ve yoğun olması ayrıca pazarlama çalışmalarında influencer kullanmakta olmasının elde edilen veriler açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Bu doğrultuda Kerevitaş ile irtibat kurulmuş, markanın influencer uygulama ve yaklaşımları derinlemesine mülakat yoluyla incelenmiştir. Elde edilen verilere göre, influencer kullanımın ürün/markaya yönelik farkındalık, bilinirlik, geniş kitlelerle iletişim, ölçümleme, maliyet vb. olumlu etkilerinin gözlemlenmesi sonucunda pazarlama planlarında influencer kullanımının gitgide artan şekilde yerini alacağı izlenimi elde edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA