Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi

Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi

Nanobilim ve Nanoteknoloji Eğitimi Araştırmaları Üzerine Bir Bibliyometrik Analiz

Yazarlar: ["Erdal ŞENOCAK", "İbrahim ARPACI"]

Cilt - , Sayı Cilt: 8 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.37995/jotcsc.1202851

Anahtar Kelimeler:Nanobilim ve nanoteknoloji,Bibliyometrik analiz,Bibliyometrik haritalama

Özet: Bu çalışmada, bibliyometrik haritalama analizi yoluyla nanobilim ve nanoteknoloji (NNT) eğitimi üzerine araştırmalardaki eğilimler ortaya konmuştur. Önemli sayıdaki makalenin analiz edildiği bu çalışma yeni araştırmalar için bir rehber oluşturmayı, ilgili alandaki eğilimleri tanımlamayı ve mevcut araştırmaları kıyaslamayı hedeflemektedir. Bibliyomektik analiz için VOSviewer yazılımı kullanılmıştır. Web of Science veri tabanı kapsamındaki hakemli dergilerde 2001 ve 2021 yılları arasında yayımlanan toplam 196 makale bibliyometrik analize tabi tutulmuştur. Analiz sonuçları, incelenen makalelerde nanoteknoloji, aktif öğrenme, 3 ve 4. sınıf lisans öğrencileri, lisansüstü eğitim ve laboratuvar eğitimi kelimelerinin en sık tekrarlanan anahtar kelimeler olduğunu göstermiştir. Ayrıca Amerika Birleşik Devletleri, İsrail, Fransa ve Tayvan’ın NNT eğitimi üzerine en çok yayın yapan ülkeler olduğu anlaşılmıştır. Bununla birlikte çalışma, NNT eğitimi araştırmalarındaki son gelişmelerin ortaya konulması için kapsamlı bir inceleme de sağlamıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA