Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi
Yazarlar: ["Burak ÇİFTÇİ", "Abdullah AYDIN"]
Konular:-
DOI:10.37995/jotcsc.1203201
Anahtar Kelimeler:Metafor,Analoji,Fen bilimleri ders kitabı.
Özet: Bu çalışmada 6. sınıf fen bilimleri ders kitabında yer alan metaforlar ve analojilerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili veriler, 2021-2022 yılları arasında arasında yazılan 6. sınıf fen bilimleri dersinde okutulan ders kitabındaki metaforlar ve analojilerden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Adı geçen kitapta araştırmacılar tarafından tespit edilen metaforlar ve analojiler, alanında uzman 24 fen bilimleri öğretmenine internet ortamında sunulmuş ve onların görüşleri neticesinde güvenirlik yüzdesi hesaplanmış ve güvenirlik oranı %70.416 olarak hesaplanmıştır. Bu hesaplamada Miles ve Huberman’nın güvenirlik eşitliği kullanılmış ve değer bu eşitliğe göre güvenilir bulunmuştur. Sonuç olarak adı geçen kitapta metaforlar ve analojilerin çok az miktarda kullanıldığı tespit edilmiştir.