TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ
Yazarlar: ["Derya KAYIRAN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Değer,Okulöncesi,Öğretim Programı,İhtiyaç Analizi
Özet: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşlerini incelemektir. 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi ile ilgili görüşlerini almak için yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Öğretmenlere değerler eğitimi alanında karşılaştıkları güçlükler, değerler eğitimi için kullandıkları etkinlik türleri ve en zor ve en kolay değer sıralamaları, değerler eğitimi alanında neden okul öncesi eğitim programına ihtiyaç duydukları konusunda görüşleri sorulmuştur. . Ayrıca MEB'in değerler listesinde yer alması gereken 10 değeri de belirtmeleri istenmektedir. Bu araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin “ahlaki bozulmayı önlemek için” bir değerler eğitimi programına ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin MEB okul öncesi eğitim programında yer almasını istedikleri ilk 10 değer şu şekildedir: Sevgi, saygı, dürüstlük, vatanseverlik, sorumluluk, adalet, paylaşım, empati, özgüven ve işbirliği. Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi için en çok drama, Türkçe ve sanat etkinliklerini tercih ettikleri tespit edilmiştir. Okul öncesi öğretmenleri, çocukların kolayca kazanabilecekleri ilk 3 değerin “sevgi, paylaşma, sorumluluk” değerleri olduğunu, en zor 3 değerin ise “empati, adalet ve işbirliği” olduğunu belirtmişlerdir. Okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimi alanında karşılaştıkları güçlükler şu şekilde belirlenmiştir: değerler eğitimi programının olmaması, bazı değerleri çocukların anlayamayacak kadar soyut olmasından dolayı çocuklara açıklamakta güçlük çekmesi, ilgili kaynakların eksikliği ve Bu konuda veli-öğretmen işbirliği yetersiz.