TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ
Yazarlar: ["Erol ERDEM", "Özlem KAF"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Öğrenme stilleri,Meta analiz,Akademik başarı
Özet: Bu araştırmanın amacı öğrenme stillerine uygun olarak düzenlenene eğitim ortamlarında yapılan eğitimin, öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini meta-analiz yöntemiyle incelemektir. Bu amaç doğrultusunda alanyazında yer alan ve öğrenme stilleri ile ilgili olan deneysel çalışmalar incelenmiş ve deney grubuna öğrenme stillerine göre tasarlanmış eğitim uygulayan çalışmalara saptanmıştır. Daha sonra bu çalışmalar dâhil edilme ve hariç tutulma ölçütlerine göre tekrar incelenmiş ve meta analiz için gereken verileri sağlayan 18 araştırma çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen verilere göre, çalışmaların sabit etki modeline göre çalışmaların genel etki büyüklüğü d=779, standart hata değeri SE=0,056, güven aralığının üst sınırı 0,886 ve alt sınırı 0,672 olarak hesaplanmıştır. Homojenlik testlerinin sonuçları incelendiğinde Q=110,686 olarak hesaplanmıştır. Q değeri, X2 tablosundaki karşılığını aştığı için homojenliğin yokluk hipotezi reddedilmiştir. I2 istatistiği değerinin (83,738) yüksek düzeyde heterojenliğe işaret ettiği görülmüştür. Rastgele etkiler modeline göre birleştirilmiş etki büyüklüğü değerine bakarak (E++ = 0,926) öğrenme stillerine uygun olarak yapılan eğitimin akademik başarı üzerindeki etkisinin pozitif yönde olduğu görülmüştür.