TÜRK AKADEMİK YAYINLAR DERGİSİ
Yazarlar: ["Engin ZABUN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Eleştirel Düşünme,Empati,Akademik Başarı
Özet: Bu araştırmanın amacı 2021 Liseye Geçiş Sınavı (LGS) sonunda Tokat İli Merkez ilçede dokuzuncu sınıfa yerleşen/kayıt yaptıran öğrencilerin Empatik Eğilim düzeyleri ve Eleştirel Düşünme becerilerini inceleyerek bu iki değişken arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmada var olan durumun olduğu şekliyle ortaya konulabilmesi için tarama modeli kullanılmış, ek olarak araştırmada incelenen değişkenlerin birbirleri ile ilişkilerini belirlemek amacıyla ilişkisel model de işe koşulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu 408 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada 9. sınıf öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin orta seviyenin biraz üzerinde, eleştirel düşünme becerilerinin ise orta seviyenin altında olduğu görülmüştür. Empatik eğilim düzeylerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık gösterirken anne baba tutumu değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği, çalışmaya katılan öğrencilerin empatik eğilim düzeyleri ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı, empatik eğilim düzeyleri ile eleştirel düşünme becerileri arasında ise negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.