Toplumsal Politika Dergisi
Yazarlar: ["Rauf YANARDAĞ", "İbrahim KONAL", "Çağrı BAŞ"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Kaynaştırma eğitimi,Kaynaştırma eğitimine yönelik tutum,Öğretmenler,Sosyo-demografik özellikler
Özet: Bu araştırmanın amacı ilköğretim kademesinde görev yapan farklı branşlardan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının sosyo-demografik özellikler açısından değişkenlik gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın örneklemi, 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı içerisinde Şanlıurfa’nın Siverek ilçesinde bulunan 11 devlet ve 2 özel ilköğretim okulunda görev yapan 298 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, Sosyo-Demografik Bilgi Formu ve Kaynaştırma Eğitimi Tutum Ölçeği (KETÖÇ)-Öğretmen Formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmanın bulgularında katılımcıların cinsiyet, sınıf mevcudiyeti ve görev bölgesine göre kaynaştırma eğitimine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. Ancak medeni durum, yaş, kıdem yılı, branşa göre kaynaştırma eğitimine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu kapsamda alanda çalışan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik bilgi ve becerileri artırılabilir. Kaynaştırma öğrencilerini de sürece dâhil edip, bilişsel ve duygusal gelişimlerinin yanı sıra sosyal-kültürel gelişimlerini de destekleyecek sınıf ve okul bazlı çalışmalar artırılabilir. Öğrencilerin bilişsel ve duygusal gelişimlerinde aile katılımının önemli rolü düşünüldüğünde okul sosyal hizmet uzmanlarının da bu alanda istihdam edilmelerinin de faydalı olacağı düşünülmektedir.