The Journal of Social Science
Yazarlar: ["Matthew MUSCAT-INGLOTT"]
Konular:-
DOI:10.30520/tjsosci.1168549
Anahtar Kelimeler:Komplo teorileri,Eleştirel sosyal teori,Eğitim,Diyalektik materyalizm
Özet: Komplo teorileri üzerine yapılan araştırmalar, komplocu düşünce ile eğitim arasında önemli bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte, ilişki karmaşıktır ve şimdiye kadar öncelikle kişisel psikolojik niteliklerin araştırılmasıyla sınırlandırılmıştır. Bu makale, bunun yerine, daha geniş bir sosyal araştırma perspektifinin, özellikle de diyalektik materyalist bir felsefe tarafından bilgilendirilen bir perspektifin lehine tartışmaktadır. Ekonomik kurumlardan ve diğer kuruluşlardan komplocu inanç, eğitim performans ölçütleri, işsizlik, eşitsizlik ve yolsuzluk algısı üzerine elde edilen kamuya açık uluslararası verilerin ikincil bir analizi yapılmıştır. Komplocu inanç, toplumlar arasında çağdaş eğitim sistemlerinin rolünü ve etkili bir eleştirel düşünme biçimini başarılı bir şekilde besleme derecesini araştırmak için ülkeler arasında kolektif bir kamu epistemolojik fenomeni olarak kabul edildi. Diyalektik materyalist felsefi bir yaklaşım, ülkelerin analizin temel birimi olarak kullanılması göz önüne alındığında, çalışma kapsamının formüle edilmesinde ve bulguların yorumlanmasında etkili olmuştur. Komplo teorilerine inanç ile eğitim arasındaki ilişkiyi incelemek için çoklu regresyon analizi, işsizlik, eşitsizlik ve yolsuzluğun kontrol değişkenleri olarak kullanıldığı sosyal bağlamı dikkate alarak kullanılmıştır. Bulgular, komplocu düşünce ile eğitim arasındaki ilişkinin toplumsal düzeyde devam ettiğini ve ek sosyal faktörler tarafından aracılık edildiğini göstermiştir. Makale, arabulucuların doğası gereği, eğitim sistemlerinin genellikle eleştirel pedagojinin etkili ve sosyal olarak meşgul biçimlerinden yoksun kalma eğiliminde olduğunu iddia etmeye devam ediyor.