Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi

Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi

Giriftleşen Reklamcılığa Sosyal Medyada Alternatif Bir Platform Olarak Google Earth: İstanbul Tarihî Yarımada Örneği

Yazarlar: ["Zeynep ÖZCAN Bu kişi benim"]

Cilt - , Sayı Sayı: 21 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Google Earth,Girift,Reklamcılık,Sosyal medya,Sosyal medya kullanıcıları

Özet: Geçmişten bugüne çeşitli tanımlamalarda bulunulan reklam kavramı; bugünün dünyasında iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte, özellikle de sosyal medya üzerinde tanımsal bir giriftlik yaşamaktadır. Reklamın girift yapısının gözlemlenebildiği, ancak göz ardı edilen bir sosyal medya platformu olarak coğrafi haritalandırma uygulamaları da bu bağlamda değerlendirilmesi gereken önemli bir konudur. Bu araştırmada; reklamcılığın giriftleşen yapısını da ortaya koyan bir biçimde, coğrafi haritalandırma uygulamalarının başlıcalarından olan Google Earth’te, sosyal medya kullanıcılarının paylaşmış oldukları görsellerin reklamcılık faaliyetlerine hizmet edecek yeni bir alternatif niteliğinde olduğunun ortaya konması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda İstanbul ilinin en yoğun ve tarihî bölgelerinden biri olarak Tarihî Yarımada’da yer alan görsellere ilişkin amaçlı örnekleme kullanılmış; örneklemdeki görseller içerisinde yer alan reklamcılığa alternatif niteliğindeki içeriklere yönelik içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, İstanbul Tarihî Yarımada’da sosyal medya kullanıcıları tarafından paylaşılan görsellerde reklamcılığa alternatif niteliğinde çeşitli içeriklerin yer aldığı tespit edilmiş olup; bu içeriklerin ağırlıklı olarak gıda ve yönetim sektörlerine ait olduğu, tabelalar yoğunluklu olmakla birlikte branda, afiş gibi iletişim araçlarının da kullanıldığı gözlemlenmiştir. Ayrıca yerli ve yabancı kullanıcılar tarafından yaklaşık oranlarda paylaşımların yapıldığı ve özellikle 2018 yılında en yüksek paylaşım sayısında bulunulduğu, reklamcılığa yeni bir alternatif niteliğindeki içeriklerin genellikle işlek cadde ve meydan görsellerinde yer aldığı da gözlemlenen diğer bulgulardandır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA