
Atlas Sosyal Bilimler Dergisi
Yazarlar: ["Mahmut ÇAVDAR", "Muhammed KAPLAN", "İlhan BEKLEN", "Ahmet AKSOY", "Doğan İÇER", "Osman AKKAYA"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Öğretmen,Aday,Yetiştirme
Özet: Eğitim sistemini ve sistem öğelerini iyi kurgulayan ve verimli çalıştıran ülkeler yenilikçi eğitim koşullarında bireylerini toplumun ihtiyaçlarına çağın gerekliliklerine uygun bir biçimde sürekli dönüşümü yakalayan, vizyoner, rekabetçi bir şekilde eğitirler. Okulların eğitim sistemin amaçlarına ulaşması ve ‘Bilgi Toplumu’ gereklerine uygun, çağı yakalayan ve rekabetçi bir düzeye gelebilmeleri için yeniliklerin yakalanması değişim sürecini izleyen çalışmalar yapmak gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, Diyarbakır ili resmi ilkokullarda göreceli aday öğretmenlerin karşılaştıkları mesleki sorunlar ve bu sorunların çözümüne ilişkin önerilerin neler olduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla ilkokullarda görevli en az 6 ay çalışmakta olan 15 aday öğretmenin (5 erkek, 10 kadın) görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma bulguları görüşme formundaki maddeler ile sınırlıdır. Yapılan literatür taramasında Diyarbakır il merkezindeki resmi ilkokullarda görevli aday öğretmenlerin mesleki problemleri ve çözüm önerilerine ilişkin herhangi bir araştırma yapılmamıştır. İşte bu araştırma ile Diyarbakır il merkezindeki aday öğretmenlerin mesleki problemlerinin ve buna ilişkin çözüm önerilerinin neler olduğu ortaya çıkartmak amaçlanmıştır.