Asya Studies
Yazarlar: ["Ercan TOMAKİN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Öğrenme Stilleri,Bireysel,Grup,Bağımlı,Bağımsız
Özet: Bu çalışmanın amacı, Reid (1984) tarafından geliştirilen ve 6 öğrenme türünü ölçen Algısal Öğrenme Stili Tercih Anketi'ni (AÖSA) üniversitede yabancı diller bölümünde okuyan öğrenciler üzerine uygulamaktır. Ankette, görsel, işitsel, dokunsal, haraketsel, bireysel ve grupla öğrenme stilleriyle ilgili 6 alt boyut bulunmaktadır. Yazınla uyumlu olarak, tek başına kitaptaki ders konusunu okuyup anlayabilenler bağımsız öğrenenler, başka kişinin (örnek, öğretmen) açıklaması ve yardımıyla konuyu anlayanlar da bağımlı öğrenenler olarak nitelenmiştir. Anketteki bireysel öğrenme (ders çalışma) maddeleri bağımsız öğrenenler ve grupla öğrenme maddeleri bağımlı öğrenenler açısından yorumlanmıştır. Çalışma, anket maddelerini bireysel veya grupla ders çalışma, bağımlı ve bağımsız öğrenme, cinsiyet ve el kullanımı açısından incelemiştir. Çalışma, ayrıca, anket alt boyutlarından bireysel ve grupla öğrenme maddelerine verilen cevaplar ile kontrol sorularından bağımsız ve bağımlı öğrenme değişkeni arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Çalışmaya, 2019 yılında İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde (İDE) farklı sınıflardan toplam 206 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. İç güvenirlik Cronbach alfa kullanılarak hesaplanmıştır (Tablo 2). Diğer hesaplamalar için ortalama, standart sapma, doğrulayıcı faktör analizi, Mann-Whitney U ve Shapiro Wilk testleri kullanıldı. AÖSA'nın bazı alt faktörleri ile cinsiyet, el kullanımı, çalışma tarzı ve bağımlı ve bağımsız öğrenenler değişkenleri arasında bir ilişki bulunmuştur. Mevcut anket ve ölçeklere yeni kontrol soruları eklenerek farklı ve özgün çalışmaların yapılabileceği önerilmiştir.