Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yazarlar: ["Kenan ATEŞGÖZ", "Cemil ULUKAN"]
Konular:-
DOI:10.53443/anadoluibfd.1183785
Anahtar Kelimeler:Y kuşağı,Z kuşağı,Online alışveriş,Elektronik alışveriş,Genişletilmiş-Teknoloji Kabul Modeli
Özet: Piyasa çevreleri, esas olarak teknolojide tanık olunan devrim niteliğindeki değişiklikler nedeniyle dönüşmektedir. Spesifik olarak, internet temelli teknolojiler, tüketici profillerinin yanı sıra piyasa koşullarını da etkilemektedir. Bu nedenle, internet tabanlı alışveriş biçimlerinin ve farklılaşan, teknoloji konusunda bilgili tüketici nesillerinin iyi anlaşılması, özellikle piyasada sürdürülebilir başarı yolunda ticari kuruluşlar için bir zorunluluktur. Bu çalışma, Y ve Z kuşaklarının online alışverişe yönelik tutumlarının e-TAM'ın alt boyutlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Eldeki çalışmanın katılımcıları 1031 lisans öğrencisidir. 531 öğrenci doğum tarihlerine göre Z Kuşağı, diğer 500 kişi ise Y Kuşağı olarak adlandırılmaktadır. Kuşakların tutumlarını karşılaştırmak için bağımsız örneklem t testi ve regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular, Y ve Z kuşaklarının çevrimiçi alışverişe yönelik tutumlarının benzer olduğunu ancak çevrimiçi alışverişi kullanma nedenlerinin farklı olduğunu göstermektedir. Ayrıca güvenlik açısından erkeklerin puan ortalamalarının, kadınların puan ortalamalarından istatiksel olarak anlamlı bir şekilde yüksek olduğu bulunmuştur (t(993)=2.631 p=.009 Ƞ2= .16).