ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi
Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme
Yazarlar: Kutlu GÜRELLİ
Cilt - , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 22 - 37
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Johannes Itten,Bauhaus,Temel sanat eğitimi,Resim,Sanat eğitimi
Özet: Yükseköğretimde güzel sanatlar eğitimi programlarımızın değişmez derslerinden olan “temel sanat (eğitimi)” tarihsel gelişimi ve bağlamı üzerinden ele alınarak günümüz sanat eğitimi içindeki yeri değerlendirilmiştir. Bauhaus’un kurucu hocalarından olan Johannes Itten’e atfedilen içeriğiyle dersin Bauhaus’un Itten ve sonrası olarak ayrılan iki ana döneminde neye karşılık geldiği, bu içerik, yaklaşım ve ilişkilerin bugün sanat eğitimi bağlamında bizler için ne ifade edebileceği sorusu üzerinde durulmuştur.
ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
KAYNAK GÖSTER
BibTex
@article{2019, title={Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme}, number={2}, publisher={ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi}, author={Kutlu GÜRELLİ}, year={2019}, pages={22–37} }
APA
Kutlu GÜRELLİ. (2019). Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme (pp. 22–37). pp. 22–37. ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi.
MLA
Kutlu GÜRELLİ. Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme. no. 2, ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2019, pp. 22–37.