ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi

ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi

Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme

Yazarlar: Kutlu GÜRELLİ

Cilt - , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 22 - 37

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Johannes Itten,Bauhaus,Temel sanat eğitimi,Resim,Sanat eğitimi

Özet: Yükseköğretimde güzel sanatlar eğitimi programlarımızın değişmez derslerinden olan “temel sanat (eğitimi)” tarihsel gelişimi ve bağlamı üzerinden ele alınarak günümüz sanat eğitimi içindeki yeri değerlendirilmiştir. Bauhaus’un kurucu hocalarından olan Johannes Itten’e atfedilen içeriğiyle dersin Bauhaus’un Itten ve sonrası olarak ayrılan iki ana döneminde neye karşılık geldiği, bu içerik, yaklaşım ve ilişkilerin bugün sanat eğitimi bağlamında bizler için ne ifade edebileceği sorusu üzerinde durulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme}, number={2}, publisher={ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi}, author={Kutlu GÜRELLİ}, year={2019}, pages={22–37} }
APA
KOPYALA
Kutlu GÜRELLİ. (2019). Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme (pp. 22–37). pp. 22–37. ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kutlu GÜRELLİ. Sanat Eğitiminde Temel Sanat Dersine Yönelik Bir Değerlendirme. no. 2, ARTS: Artuklu Sanat ve Beşeri Bilimler Dergisi, 2019, pp. 22–37.