Journal of Health Sciences and Management

Journal of Health Sciences and Management

Türkiye'deki Fizyoterapistlerin ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Video Konferans Temelli Eğitim ve Toplantılara Bakış Açısı

Yazarlar: ["Yusuf HASIRCI", "Zeynep YILDIZ KIZKIN", "Masoud AMIR RASHEDI BONAB", "Mehmet ARMAĞAN", "Kağan ÜSTÜN", "Tuğba KURU ÇOLAK"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Bakış Açısı,Fizyoterapistler,Öğrenciler,Videokonferans

Özet: Amaç: Çalışmanın amacı, fizyoterapistlerin ve fizyoterapi ve rehabilitasyon (FTR) öğrencilerinin günümüzdeki pandemi koşullarıyla birlikte yüz yüze eğitimden çevrimiçi eğitime doğru değişen eğitim sistemlerine olan bakış açılarını belirlemektir. Yöntem: Çalışmaya 91 fizyoterapist ve 113 FTR öğrencisi dahil edilmiştir. Demografik bilgileri kaydedilmiştir. Video konferans temelli eğitim ve toplantılara bakış açıları araştırmacılar tarafından hazırlanan anket yoluyla değerlendirilmiştir. Sonuçlar: Çalışmaya yaş ortalamaları 25,18 ± 5,39 yıl olan 162’si kadın (79,41%), 42’si erkek (20,59%), toplamda 204 kişi katıldı. Teorik içerikli video konferansa katılan katılımcıların %38,92’si ve uygulama içerikli video konferansa katılan katılımcıların %30,60’ı sırasıyla oldukça ve kısmen verim aldığını belirtti. %48,04 katılımcı en çok tercih edilen eğitim modelinin video konferans temelli teorik, yüz yüze uygulamalı eğitim olduğunu belirtmesine karşın, %45,20 katılımcı ise yüz yüze teorik ve uygulamalı eğitim modelinin en çok tercih edildiğini belirtti. Tartışma: Çalışmamızda fizyoterapistler ve FTR öğrencilerinin uygulamalı eğitimlerde yüz yüze eğitimi tercih ettiği görülmektedir. Teorik eğitimlerin ise mevcut çevrimiçi platformlar aracılığıyla yüz yüze eğitime yakın verim seviyelerinde devam edebileceği öngörülmektedir. Video konferans temelli uygulamalı eğitimlerin en az yüz yüze uygulamalı eğitimler kadar verim alınabilir hale gelebilmesi için farklı teknolojik uygulamalara ihtiyaç vardır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA