R&S - Research Studies Anatolia Journal
Yazarlar: Elif Banu VARLI
Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler
DOI:10.33723/rs.670954
Anahtar Kelimeler:Garanti Markası,Sorumluluk,Güvence,Sigorta,Ürün Mali Sorumluluğu Sigortası
Özet: Garanti markaları, marka sahibinin kontrolü altında bu markayı kullanmaya yetkili kılınmış birçok işletme tarafından üretilen mal ve/veya hizmetlerin ortak özelliklerini, üretim usullerini, coğrafi menşelerini ve kalitesini garanti etmeye yarayan işaretlerdir. Garanti markası sahibinin sorumluluğu alıcıya, mal ve hizmetlerin belirli standartlarda olduğuna ilişkin bilgi vermek ve alıcıda oluşan güvene dayalı sözleşme öncesi görüşmeler aşamasında ortaya çıkan bir sorumluluk olduğu düşünülmektedir. Garanti markasına güvenerek işlem yapan üçüncü kişiye karşı sorumluluğunun hukuki dayanağını güven sorumluluğu oluşturmaktadır. Garanti markasının sağladığı güven ile üçüncü kişi arasında edim yükümünden bağımsız kanuni bir borç ilişkisi ihlal edilmekte ve üçüncü kişi bu nedenle oluşan güven zararlarının tazmin edilmesini istemektedir. Garanti markasının temin ettiği bu güvenden doğan sorumluluğun Sigorta Hukuku açısından sigortalanması hususuna yer verilmiştir.