İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi

TÜKETİCİLERİN MARKA ALGISI ve MARKA SADAKATİ İLİŞKİSİ: PERAKENDECİ MAĞAZALAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yazarlar: ["Fatma DEMİRAĞ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.33416/baybem.1191588

Anahtar Kelimeler:Marka Güveni,Marka Bağlılığı,Marka İmajı,Marka Sadakati,Brand Trust,Brand Attachment,Brand Image,Brand Loyalty

Özet: Marka sadakati işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterileri ile ilgili uzun vadeli başarının anahtarıdır. Günümüz pazarlama dünyasında marka sadakatinin öncülleri, ilişkili olduğu kavramlar veya marka sadakatini arttırabilecek değişkenler oldukça karmaşık ve önemli bir konudur. Bu çalışma, tüketicilerin perakende marka algısı ve marka sadakati arasındaki nedensel ilişkileri açıklamak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan nedensel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket 414 katılımcıya online olarak uygulanmıştır. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde yapısal eşitlik modelinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, marka güveni ve markaya bağlanmanın marka sadakati üzerinde etkisi olmadığı, marka imajının marka sadakati üzerinde pozitif etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma, perakendeci markalara yönelik marka algısının marka sadakati üzerinde etkili olabilecek unsurları tartışarak teorik ve pratik açıdan farklı bir bakış açısı sunmaktadır. Çalışma, marka ve marka sadakati teorisine yönelik boşluğu doldurmaya çalışmaktadır. Uygulayıcılara yönelik ise perakendeci mağazaların marka sadakatini etkileyen marka algılarının belirlenmesi uygulayıcıların doğru stratejilerin uygulanması açısından önemlidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA