Doğuş Üniversitesi Dergisi
Yazarlar: ["Emre YILDIRIM", "Nihal KARTALTEPE BEHRAM"]
Konular:-
DOI:10.31671/doujournal.1050729
Anahtar Kelimeler:Sosyal sermaye,Bilgi paylaşma niyeti,Bireysel motivasyon
Özet: İşgörenlerin belirli bir bilgiye sahip olması işletmeler açısından tek başına yeterli değildir. İşgörenlerin içinde bulunduğu ortam, işyerindeki bağlar, ortak dil kullanımı, işgörenlerin motivasyonları işgörenlerin bilgi paylaşma niyetini etkileyen önemli unsurlar olarak karşımıza çıkmaktadır. İşletme literatüründeki sosyal sermaye çalışmalarına bakıldığında daha çok bilgi paylaşımı ile olan ilişkiye odaklanıldığı görülmektedir. Çok az araştırma sosyal sermayenin motivasyonu nasıl etkilediğini ve sosyal sermaye ile paylaşma niyeti arasındaki ilişkide bireysel motivasyonun rol oynayıp oynamadığını incelemiştir. Bu çalışmanın amacı, sosyal sermayenin bilgi paylaşma niyeti üzerindeki etkisinde bireysel motivasyonun aracılık rolünün araştırılmasıdır. Araştırmadaki veriler, İstanbul’da hizmet sektöründeki işletmelerde çalışan toplam 262 beyaz yakalı çalışandan elde edilmiştir. Nicel araştırma yöntemi uygulanmış ve veriler yüz yüze ve e-posta anket teknikleri ile elde edilmiştir. Araştırmada korelasyon analizinden ve regresyon testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda sosyal sermayenin bilgi paylaşma niyetini ve bireysel motivasyonu pozitif ve anlamlı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Aracılık rolüne dair analiz neticesinde bireysel motivasyonun sosyal sermaye ve bilgi paylaşma niyeti arasındaki ilişkide kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir deyişle çalışanların sosyal sermayeleri ve bilgi paylaşma niyetleri arasındaki ilişkiyi açıklamada bireysel motivasyon faktörlerinin de iyi anlaşılması gerekmektedir.