Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Ayşegül DEMİRCİOĞLU", "Şirvan Şen DEMİR"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Turistik Hediyelik Eşya,Turizm,Gül,Isparta
Özet: Hediyelik eşya, turizm harcama kalemi bileşenlerinden birini oluşturmaktadır. Hediyelik eşya, destinasyonların yöresel kültürlerini yaşatmak için önemli bir konumda olmakla beraber bu özelliklerin bilinmesi etkili turizm pazarlama stratejilerinin oluşturulması açısından önemlidir. Turistin harcama kalemlerinden biri olan hediyelik eşya alışverişi de gelişen bir endüstri olmasından dolayı turistlerin ihtiyaçlarına en uygun derecede cevap vermesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Isparta destinasyonunda önemli bir yere sahip olan ve işaretli ürün konumunda bulunan gül ve bölgede yoğun olarak yetiştirilen lavanta kullanılarak yapılan turistik hediyelik eşyaların satımı sonucu, turist beklentilerinin karşılanıp karşılanmadığının belirlenmesi ve memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın kapsamını hediyelik eşya satın alma davranışı oluşturmaktadır. Yapılandırılmış görüşme formu ile hediyelik eşya satın alan 38 yerli turist ile görüşülerek veriler elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular ışığında turistlerin genel olarak Isparta’da bulunan hediyelik eşyalardan memnun olduğu fakat ürün çeşitliliğinin artırılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca tatile gelen turistlerin anılarının yaşadıkları yere geri döndüklerinde de canlı kalması ve sevdikleri ile bu anıları paylaşabilmek adına hediyelik eşya satın aldıkları sonucuna ulaşılmıştır.