Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: ["Alper Musa SAĞLIK"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Reklam,Geleneksel Reklam,Dijital Reklam
Özet: Neredeyse insanlık tarihi kadar eski olan reklam faaliyetleri günümüzde oldukça farklılaşarak yeni bir hal almıştır. Buradan hareketle yapılan bu çalışma geçmişten bu yana reklam ve reklamcılık sektörünün hangi dönemlerden geçerek günümüze ulaştığını, reklamın kullanım alanlarında ne gibi değişimlerin meydana geldiğini ve geçmişteki reklam mecraları ile günümüzdeki reklam mecralarının arasında ne gibi farklılıklar olduğunu ortaya koymaya yönelik bir çalışmadır. Çalışma reklamın ve reklam kullanım mecralarının tarihsel süreç içerisinde ne gibi aşamalardan geçtiğini ve geçmişten bu yana geçirdiği değişimleri ortaya koymaya amaçlamaktadır. Yapılan çalışma teorik bir çalışma olup, ilgili literatürün konu dahilinde incelenmesi sonucunda ortaya çıkarılmıştır. Konunun tam manası ile kavranabilmesi için önce konu ile alakalı temel kavramlar açıklanmış daha sonra ise reklamın günümüzde aldığı hal açıklanmıştır. Bu bağlamda yapılan literatür incelemeleri sonucunda reklamın yaşanılan teknolojik gelişmeler (internet, uydu vb.) ve daha düşük maliyetler sebebi ile dijital mecralara kaydığı görülmektedir. Günümüzün reklam verenlerinin ve reklamcılarının dijital medyaya yatırımlar yaptığı literatürde yapılan çalışmalar doğrultusunda tespit edilmiştir.