Journal of Politics Economy and Management
Yazarlar: ["Ahmet DOĞAN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Yönetim Bilişim Sistemleri,Yönetim Bilişim Sistemleri Programı,Yönetim bilişim sistemleri yetenek ve yetkinlikleri,Teknoloji.
Özet: Günümüzde gerek bireysel gerek kurumsal açıdan bilişim sistemleri teknolojileri kullanımı gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Bu yaygın etkisiyle birlikte, hayatın her alanına yansıyan teknoloji değişim ve dönüşümü beraberinde birçok dijital devrimi getirmiştir. Dijital devrim, dijital çağ, endüstri 4.0, süper akıllı toplum (toplum 5.0), metaverse, nft, blokzincir vb. kavramlar bu değişim ve dönüşümün bir sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bütün bu teknolojik gelişmeler birlikte düşünüldüğünde, bu teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilen ve yönetebilen nitelikli çalışan ihtiyacının arttığı çok açık bir gerçektir. Burada bu ihtiyacı karşılamada en önemli pay şüphesiz ki üniversitelere düşmektedir. Üniversitelerde birçok lisans ve lisansüstü programları bu amaca yönelik faaliyet göstermektedir. Yönetim bilişim sistemleri programları da bunlardan birisidir. YÖK lisans atlası incelendiğinde, son yıllarda yönetim bilişim sistemleri programlarına olan ilginin gün geçtikçe arttığı söylenebilir. Bu çalışmanın amacı, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri lisans öğrencilerinin YBS yetenek ve yetkinlikler konusundaki algılarını ölçmektir. Bu kapsamda 18-27 yaş aralığında 130 YBS lisans öğrencisine yüz yüze şeklinde anket çalışması uygulanmıştır. Analizler IBM SPSS istatistik V21 SPSS paket programı ile yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans analizi, bağımsız örneklem t testi ve anova analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, frekans analizinde öğrencilerin YBS yetenek ve yetkinlik algılarının, lisans programı ve iş hayatıyla ilgili olarak önemli derecede farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir. T testi analiz sonuçlarına göre genel olarak, öğrenci görüşlerinde cinsiyet faktörünün önemli olmadığı tespit edilmiştir. Anova analizi sonuçlarına göre ise genel olarak, öğrenci görüşleri arasında sınıf bağımsız değişkenine göre anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.