Dünya İnsan Bilimleri Dergisi
Yazarlar: ["Aınur ARKHYMATAYEVA"]
Konular:-
DOI:10.55543/insan.1164215
Anahtar Kelimeler:Eğitim eğitimin modernizasyonu,Eğitimin içeriği,Eğitim sektörünün reformu
Özet: 21. yüzyıl, UNESCO tarafından bilgi, zeka, kültür ve maneviyatın modern toplumun öncelikli değerleri olarak tanımladığı «eğitim çağı» olarak ilan edilmiştir. Bu koşullar altında, eğitim sisteminin sürekli modernizasyonu ve dünyadaki sürekli değişen durumu dikkate alarak yeni bir gelişim stratejisinin öngörülmesi gerekmektedir. Makale, «Kazakistan Cumhuriyeti'ndeki Pedagojik Eğitimin Modernizasyonu Projesi» nin uygulanmasını sağlayan pedagojik eğitimin içeriğinin geliştirilmesine yönelik güncel sorunlara odaklanmaktadır. Öğretmen eğitiminin yeni ideolojisinin ve metodolojisinin öğretmenlerin mesleki eğitiminin amaçları ve içeriği üzerindeki etkisi analiz edilmektedir. Makale, eğitimci eğitim programlarının yöneticileri ve öğretmenleri, pedagojik yön ve profillerin öğrencileri ve Kazakistan'ın ulusal pedagojik eğitiminin modernizasyonu ile ilgilenen herkes için ilgi çekici olabilir. Makale, Kazakistan Cumhuriyeti Eğitim ve Bilim Bakanlığı tarafından hedeflenen Finansman programı kapsamında OR 11465474 «Eğitim ve Bilim Sisteminin Modernleşmesinin Bilimsel Temelleri» (2021-2023) projesi kapsamında yazılmıştır.