Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi

Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi

Öğrenci Hemşirelerin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Yaklaşımlarına Yönelik Yarı Deneysel Bir Müdahale Araştırması

Yazarlar: ["Nazlı BALTACI", "Hümeyra TÜLEK DENİZ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 3 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.38108/ouhcd.995836

Anahtar Kelimeler:Alternatif tıp,Eğitim,Hemşirelik bakımı,Hemşirelik öğrencileri,Tamamlayıcı tıp

Özet: Amaç: Bu çalışmada hemşirelik bölümü öğrencilerine verilen tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları dersinin, öğrencilerin tamamlayıcı ve alternatif tıbba karşı tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Deney ve kontrol gruplu ön test-son test tasarım ile randomize olmayan deneysel araştırma tasarımında olan çalışma, 70 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada, “tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları” dersini alan öğrenciler müdahale grubunu (n=35) içeriğinde bu konuya ilişkin bilgilerin yer almadığı başka bir seçmeli ders alan öğrenciler (n=35) ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Bütüncül Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Karşı Tutum Ölçeği (BTATÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Müdahale ve kontrol grubu arasında BTATÖ toplam ön test puan ortalamaları (sırasıyla 48.03 47.09) istatistiksel olarak birbirine benzer (p>0.05) iken son test puan ortancaları (sırasıyla 26 48) istatistiksel olarak birbirinden farklıydı (p<0.05). Gruplar arasında “Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp” ve “Bütüncül Sağlık” alt boyutları ön test puan ortalamaları açısından fark yok iken (p>0.05) son test puan ortalamaları açısından fark vardı (p<0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine verilen tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları dersi, öğrencilerin bütüncül tamamlayıcı ve alternatif tıbba karşı tutumunu olumlu yönde arttırmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA