Karya Journal of Health Science
Yazarlar: ["Asli KURTGÖZ", "Selin KESKİN"]
Konular:-
DOI:10.52831/kjhs.1117060
Anahtar Kelimeler:Elektrokardiyografi,Öğrenme,Paramedik,Öğrenci
Özet: Amaç: Bu çalışma web tabanlı elektrokardiyografi (EKG) simülasyonu kullanımının paramedik öğrencilerinin ritim tanılama becerisi üzerindeki etkisi belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: Araştırma, 02.05.2021-01.09.2021 tarihleri arasında tek gruplu ön test-son test desenli çalışma olarak yürütüldü. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’de bir üniversitenin paramedik bölümünde son sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturdu. Araştırmanın verileri bireyi tanıtıcı bilgi formu ve Temel EKG Ritimlerini Tanılama Formu kullanılarak yüz yüze toplandı. Katılımcılara 8 hafta boyunca haftada 3 saat olmak üzere online EKG eğitimi verildi. Eğitimi takiben bir ay sonra katılımcılara ön test uygulandı. Ön test sonrası katılımcılar bir web tabanlı EKG simülatörünü 4 hafta süresince kullandı. Dört hafta sonunda katılımcılara son test uygulandı. Bulgular: Öğrencilerin Temel EKG Ritimlerini Tanılama Formunda yer alan tüm ritimleri doğru tanılama oranlarının web tabanlı simülatör kullanımından sonra arttığı bulundu. Öğrencilerin ön test ve son test puanları arasında anlamlı düzeyde istatistiksel fark olduğu belirlendi (t:-7.476 p<0.001). Sonuç: EKG, bireylerin öğrenmekte zorlandıkları konulardan biridir. Bu nedenle geleneksel öğretim yöntemine ek olarak farklı öğretim yöntemlerinin kullanılması EKG öğretiminin kolaylaştırılmasına yardımcı olabilir. Bu çalışmada web tabanlı elektrokardiyografi simülasyonu kullanımının paramedik öğrencilerinin ritim tanılama becerisini geliştirdiği belirlendi.