Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi

Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi

EĞİTİCİ AHŞAP OYUNCAKLAR BAĞLAMINDA KATEGORİK DETAYLANDIRMALAR: SAYI ÖĞRETME VE HARF ÖĞRETME İÇİN BENZERLİKLER VE FARKLILIKLAR KARŞILAŞTIRMASI

Yazarlar: ["İlker USTA"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Eğitici Ahşap Oyuncaklar,Okul Öncesi Dönem,Harf Öğretme,Sayı Öğretme

Özet: Eğitici Ahşap Oyuncaklar, çocuk gelişimine önemli katkılar sağlayan envaiçeşit oyuncak içerisinde, çok yönlülüğü ve işlevselliği ile çocukluk yılları boyunca gelişim dönemlerini pekiştiren ve gelişim alanlarını destekleyen oyuncaklardır. Buna göre, öğrenme ve keşfetme odağında oyuncaklarla bütünleşik bir süreç olarak 0-6 yaş (0-72 ay) arasını kapsayan okul öncesi dönem önceliğinde öne çıkan eğitici ahşap oyuncaklar, genel içerik durumu ve işlevselliği açısından Ahşap Oyuncak Kategorizasyonu çerçevesinde tanıtılmış olup “Sayı Öğretme” oyuncakları ve “Harf Öğretme” oyuncakları bunlardandır. Esasen, neden-sonuç ilişkilendirmesiyle somutlaştırılabilir oldukları halde, soyut içsellikleriyle zor algılanan sayı ve harf kavramları, eğitsel ve gelişimsel perspektifte bütüncül bir bakış açısıyla daha yakından bakmayı gerektiren özel kavramlar olup çoklu zeka gelişimine olan olası etkileri itibariyle üzerinde önemle durulması gereken konulardır. Bu çalışmada, sayı ve harf kavramlarının okul öncesi çocuklar tarafından fark edilmesine imkan tanımak üzere, oyun odaklı farkındalık oluşturma çabasının tipik bir yansıması olarak özellikle tasarlanan Sayı Öğretme kategorisi oyuncakları ve Harf Öğretme kategorisi oyuncakları, benzerlikleri ve farklılıkları bakımından kategorik olarak detaylandırılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA