Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi
Yazarlar: ["Yusuf UZUN", "Halime ERGÜN", "Esfanur ŞEKER"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Artırılmış Gerçeklik,Hikâye,Eğitim,Çocuk
Özet: Artırılmış gerçeklik çevremizde algıladığımız fiziksel unsurların üzerinde bilgisayar kaynaklı grafik, video ve ses gibi verilerin gerçek zamanlı olarak görüntüleyen gerçek dünya ile sanal dünyanın iç içe girdiği bir teknolojidir. Askeri, sanayi, tıbbi, ticari, reklam ve eğlence alanlarında sıklıkla kullanılan artırılmış gerçeklik eğitim alanında da kullanılmaya başlanmıştır. Eğitim alanında kullanılmasındaki amaç çocukların merak duygusunu geliştirmek, derslerde kullanılan materyaller ile katılıma teşvik ederek öğrenme sürecini kolaylaştırmak, sınıf ortamında yapılması mümkün olmayan konuların hazırlanmasına olanak sağlamasıdır. Bu projede hikâye kitaplarındaki olay akışını çocuklara hissettirmek, dikkatlerini çekmek ve okuma isteklerini artırmak için bu teknolojiden yararlanılmaktadır. Yapılacak uygulamada artırılmış gerçeklik geliştirme ortamlarından Unity3D ve Vuforia SDK (yazılım geliştirme kiti) yazılımları kullanılmıştır.3 boyutlu görsellerin birleştirilerek olayın akışına göre hareket eden karakterler ve olayın sesli bir şekilde de duyulabileceği bu sayede çocukların dinleyerek ve gözlemleyerek hem görsel hem de işitsel duyularının gelişeceği düşünülmektedir. Öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen testlerde başarılı dönüşler elde edilmiştir.