ALKÜ Fen Bilimleri Dergisi

ALKÜ Fen Bilimleri Dergisi

Helikopter Ana Rotor Parametrelerinin Gerekli Güçteki Etkisinin Teorik İncelenmesi

Yazarlar: ["Semanur ALTINTAŞ", "Mehmet BAKIRCI"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 3 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.46740/alku.1208515

Anahtar Kelimeler:Helikopter ana rotor,Gerekli güç,Askı,Ileri uçuş hızı,Pal yarıçap ve veter uzunluğu

Özet: Ana rotor, helikopter performansını ve yakıt tüketimini etkileyen temel faktördür. Ana rotor tasarımını da etkileyen birçok temel geometrik parametre bulunmaktadır. Yarıçap ve veter bu temel geometrik parametreler arasındadır. Bu çalışmada, farklı uçuş şartlarında yarıçap ve veter değerlerinin değişimlerinin gerekli güçteki etkilerinin incelenmesi amaçlandı. Hafif sınıf helikopter grubundan B0105 ve S-76 helikopterlerinin tasarım değerleri baz alındı. Yalnızca yarıçapın ve yalnızca genişliğin %+8 ile %-8 arasında değiştiği ve her iki parametrenin de %+8 ile %-8 arasında değiştiği durumlarda gerekli güç hesaplamaları yapıldı. Bu hesaplamalar, hover, 50 knots, 90 knots, 130 knots ileri uçuşlarda ve deniz seviyesi, 5000 ft, 10000 ft irtifalar için tekrarlandı. Yarıçap ve veter uzunluğunun değişimi ile gerekli güçteki maksimum azalma ve artışların olduğu durumlar ortaya konuldu. Genişliğin artırılması, tüm uçuş koşullarında gerekli güçte artışa neden olurken, genişliğin azaltılması gerekli güçte azalmaya neden olduğu saptandı. Ancak sadece yarıçap değişiminin gerekli güçteki etkisi, irtifalara ve ileri uçuş hızlarına göre farklılık göstermektedir. Yarıçap ve genişliğin değiştirilmesi ile elde edilen kombinasyonların da gerekli güçteki maksimum azalma ve artış miktarları, irtifalara, askı durumu ve ileri uçuş hızlarına göre farklılık göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA