Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Sınıf Öğretmenlerinin STEM Yaklaşımına Yönelik Farkındalık Düzeyleri ve Tutumları

Yazarlar: ["Ertunç ALTUN", "Zeki APAYDIN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 19 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.33711/yyuefd.1108245

Anahtar Kelimeler:Sınıf Öğretmeni,STEM,Tutum,Farkındalık

Özet: Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeylerini ve tutumlarını belirlemek ve bunlar arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerinin ve mesleki kıdem yıllarının STEM eğitimine yönelik farkındalıklarını ve tutumlarını etkileyip etkilemediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup katılımcılar basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Sinop ili ve ilçelerinde görev yapan 401 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin tamamına ölçek gönderilmiş, 203’ü geri dönmüştür. Uygun şekilde doldurulan 190 ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada Buyruk ve Korkmaz (2016) tarafından geliştirilmiş FeTeMM Farkındalık Ölçeği (FFÖ) ve Derin vd. (2017) tarafından geliştirilmiş STEM (FenTeknoloji-Mühendislik–Matematik) Eğitimi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, ANOVA testi, t-Testi, korelasyon analizi istatiksel teknikleri kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimi farkındalık düzeylerinin “Katılıyorum” düzeyinde, STEM Eğitimine yönelik tutumlarının ise “Kararsızım” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ve tutumlarının cinsiyet değişkeni ile arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, mesleki kıdem yılı değişkeni ile aralarında ise anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeyleri ve tutumları arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik farkındalık düzeylerinin arttıkça tutum alt boyutlarından anlamlılık düzeyinin de arttığı ancak yapılabilirlik alt boyutuna ilişkin tutumlarının düştüğü görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA