Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Geleceğin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programına Bakışı: Programın İçerik, Nitelik, İşlevsellik ve Anlaşılırlık Bakımından Değerlendirilmesi

Yazarlar: ["Funda Eda TONGA ÇABUK", "Zeliha DEMİRCİ ÜNAL", "Feyza TANTEKİN ERDEN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 19 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.33711/yyuefd.1114186

Anahtar Kelimeler:Okul öncesi eğitimi,Okul öncesi eğitim programı,Okul öncesi öğretmen adayı

Özet: Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının Türkiye okul öncesi eğitim programının içeriği, niteliği, işlevselliği ve anlaşılırlığı hakkındaki görüşlerinin alınmasıdır. Çalışma, olgu bilim çalışması olarak gerçekleştirilmiş ve katılımcılarını 20 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışma verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan açık uçlu görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Bu çalışmanın bulgularına göre katılımcılar programın içeriği ile ilgili genel olarak olumlu görüş bildirmişler fakat programın kazanım ve gösterge, etkinlik çeşidi, değerlendirme, aile katılımı ve uyarlama boyutlarının geliştirilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra, katılımcıların programı çoğunlukla nitelikli buldukları, ancak değişen zaman ve ihtiyaçlara göre yeni başlıklarla güncellenmesi gerektiğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adayları programın genel olarak işlevsel ve yol gösterici olduğunu ama eğitim yaklaşımları ve farklı çevrelerde yaşayan çocuklara yönelik bilgi eksiği olduğunu söylemişlerdir. Son olarak katılımcılar tarafından programın dil ve anlatım şekli ve detaylandırılması açısından anlaşılır olduğu fakat daha fazla açıklama ve örneğe ihtiyaç duyulduğu vurgulanmıştır. Bu bulgular ışığında, bu araştırmanın halen kullanılan okul öncesi eğitim programının geliştirilmesi ve güncellenmesi aşamasında katkı sağlayacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA