Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Yaşam Becerileri Eğitimi Kılavuzunun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisini Kullanma Durumlarına Etkisinin İncelenmesi

Yazarlar: ["Şeyma Nur BEKAR", "Arzu KİRMAN BİLGİN", "Sibel ER NAS"]

Cilt - , Sayı Cilt: 19 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.33711/yyuefd.1098294

Anahtar Kelimeler:Yaşam becerileri,Iletişim becerisi,Fen bilgisi,Öğretmen adayı

Özet: Öğretmen adaylarının iletişim becerisine sahip olmaları, öğrenci, veli, akran, yönetici konumundaki bireylerle daha sağlıklı bilgi alış verişi yapabilmesi için önemlidir. Adayların mesleğe başlarken iletişim becerisini kazanmış olmaları meslek hayatında başarılı olabilmesi için temel özelliktir. Bu fikirden yola çıkılarak mevcut araştırma, yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun fen bilgisi öğretmen adaylarının iletişim becerisini kullanma durumlarına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada basit deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma grubunu üçüncü sınıfta öğrenim gören on iki fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında yaşam becerileri eğitimi kılavuzu kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak mülakatlardan yararlanılmıştır. Ön ve son mülakatlardan elde edilen veriler belirli anahtar kavramlar çerçevesinde içerik analizine tabi tutulmuştur. Yaşam becerileri eğitimi kılavuzu sadece iki adayın iletişim becerisini kullanma durumlarını yetersiz olan düzeyden zayıf düzeye çıkarttığı tespit edilmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının iyi düzeyde iletişim becerisini kullanabilmeleri için yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun genişletilmesi ve daha uzun süreli uygulamalarla yürütülmesi önerilebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA