Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Bilimsel Öyküler İçeren Eğitsel Oyunlar ile Fen Öğretimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri

Yazarlar: ["Melike BEKER BAŞ", "Orhan KARAMUSTAFAOĞLU"]

Cilt - , Sayı Cilt: 19 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.33711/yyuefd.1075698

Anahtar Kelimeler:Bilimsel öykü,Eğitsel oyun,Fen öğretimi,Kuvvet ve hareket

Özet: Fen bilimlerinde soyut düşünme becerisi gerektiren konu ve kavramların anlaşılmasına yönelik alternatif öğretim ortamları hazırlamak öğretmenler için kaçınılmazdır. Bu çalışmada 6. Sınıf kuvvet ve hareket ünitesi kazanımlarına yönelik bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile desteklenen bir öğretim ortamı oluşturularak, bu öğretim ortamına yönelik öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerini anlamak ve bu görüşleri paylaşmak amaçlanmıştır. Ünite kazanımlarına yönelik 4 eğitsel oyun ve 4 bilimsel öykü geliştirilerek, uygulanmış ve paylaşılmıştır. Uygulama 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 37 altıncı sınıf öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiş ve video kaydına alınıp düzenlenerek öğretmenler ile yapılacak mülakatlara hazırlanmıştır. Eylem araştırması olarak planlanan ve tamamlanan çalışmada, öğretmen ve öğrencilerle yapılan odak grup görüşmeleri ile veriler toplanarak NVivo12 programında analiz edilmiştir. Araştırmada eğitsel oyunların üç boyutlu düşünmeye yardımcı olarak öğrenmenin somutlaştırıldığı eğlenceli bir ortam sunduğu, ilgi ve dikkati artırması yönünden bilimsel öykülerle desteklenmesinin fayda sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır. Bilimsel öykülerle desteklenen eğitsel oyunlar ders kitaplarına dâhil edilerek örnek uygulamalar öğretmenler ile paylaşılmalıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA