Uluslararası Beden Eğitimi Spor ve Teknolojileri Dergisi
Yazarlar: ["Volkan FİLİZ", "Okan KARAKÜTÜK", "Murat ÜSTÜN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Beden Eğitimi ve Spor,Öğretim Programı,Kazanım Değerlendirme
Özet: Bu çalışmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2018’de yürürlüğe giren 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı ile 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı içerisinde yer alan psikomotor kazanımların “hazırbulunuşluk” açısından karşılaştırılarak değerlendirilmesidir. Karşılaştırma yapılırken öncelikle uzman görüşlerine başvurulmuş ve 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı ile 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı içerisinde yer alan psikomotor kazanımlar belirlenmiştir. Daha sonra, bu iki sınıf için verilmiş olan psikomotor kazanımlar hazırbulunuşluk açısından karşılaştırılmış ve kazanımların içerik ve öğretim ilkelerine uygunluğu değerlendirilmiştir. Araştırma için nitel analiz yöntemlerinden doküman incelemesi tekniğine başvurulmuştur. Kazanımların karşılaştırılması sonucunda 4. sınıftaki beden eğitimi ve oyun dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 4 kazanımın, 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 5 kazanımı içerik ilişkileri ve öğretim ilkelerine uygunluk açısından desteklediği bulunmuştur. İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 2 kazanımın ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 2 kazanım ile içerik ve öğretim ilkeleri açısından uyum göstermediği belirlenmiştir. İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi psikomotor kazanımları arasında yer alan 1 kazanımında ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımları arasında karşılığı olmadığı görülmüştür. İlkokul 4. sınıf beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programında yer alan psikomotor kazanımların ortaokul 5. sınıf beden eğitimi ve spor dersi psikomotor kazanımlarını hazırbulunuşluk açısından karşılaması öğrencilerin bir üst kademede yer alan kazanımları daha kolay gerçekleştirmesi açısından önemlidir. Beden eğitimi ve sporun bütün kademelerdeki öğrenci gelişimine katkısı göz önünde bulundurularak ilkokulda yer alan beden eğitimi ve oyun dersinin beden eğitimi ve spor öğretmenleri tarafından yürütülmesi gerektiği düşünülmektedir.