Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi
Yazarlar: ["Fatih ÖZDEMİR", "İpek Su TÜRKMEN"]
Konular:-
DOI:10.53047/josse.1107508
Anahtar Kelimeler:Doğu ve Güneydoğu Bölgesi,Öğretmen adayları,Eğitim sorunları
Özet: Bu çalışmada amaç, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da yaşayan, ilk ve orta öğrenimini bu bölgelerde tamamlamış, öğretmen adaylarının Doğu ve Güneydoğu Anadolu’nun eğitim sorunlarına ilişkin deneyimlerinin çözümlenmesidir. Bu amaca uygun olarak araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomonolojik desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında eğitim fakültesinde farklı bölümlerde eğitimine devam eden 9 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayları Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde eğitimde en önemli sorunun genel ulaşım, barınma sorunu ve aile ekonomik sorunu temelinde ekonomik olduğunu belirtmişlerdir. Diğer bir önemli sorun ise dil, toplumsal cinsiyet ve velilerde bilinçsizlik ile sosyo-kültürel sorunlardır. Öğretmen adayları ğitsel sorunlar başlığı altında okul imkanları, öğretmen davranış- tutumu ve öğretmen eksikliği sorunlarına değinmiştir.