Journal of Tourism Intelligence and Smartness
Yazarlar: ["Sezer KARASAKAL", "Oğuz DOĞAN"]
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Memnuniyetsizlik,Şikâyet,Hayal Kırıklığı,Antalya
Özet: Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, Antalya’yı ziyaret eden yabancı turistlerin hayal kırıklıklarına neden olan unsurları incelemektir. Bu amaçla çalışmanın verileri, İngiliz, Alman ve Rus turistlerden oluşan 154 kişilik turist grubundan kolayda örneklem yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, turistlerin çoğunlukla konaklama, yiyecek-içecek, alışveriş, çevre ve hava ve fiyat konularında hayal kırıklığı yaşadıklarını göstermiştir.