Journal of Teacher Education and Lifelong Learning

Journal of Teacher Education and Lifelong Learning

Beliren Yetişkinlikte Yeme Arzusu, Bilişsel Esneklik ve Sosyal Görünüş Kaygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: ["Emine DURAN", "Zeliha TRAŞ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.51535/tell.1203610

Anahtar Kelimeler:Yeme arzusu,Bilişsel esneklik,Sosyal görünüş kaygısı,Beliren yetişkinlik

Özet: Bu araştırmada, beliren yetişkinlikteki bireylerin demografik özelliklerinin, bilişsel esneklik ile sosyal görünüş kaygısının yeme arzusunun alt boyutları olan yeme düşüncesiyle meşgul olma ve yeme üzerinde kontrol kaybı üzerindeki yordayıcı gücünün ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın deseni, ilişkisel tarama modeline göre yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 395’i (% 71.7) kadın 156’sı (% 28.3) erkek olmak üzere 551 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında “Yeme Arzusu Ölçeği Kısa Formu”, “Bilişsel Esneklik Envanteri”, “Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Yeme arzusu, bilişsel esneklik ve sosyal görünüş kaygısı arasındaki ilişkinin tespiti için korelasyon analizi kullanılmıştır. Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin yeme arzusunun yordayıcılarının tespiti için ise hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Ön analizler verilerin hiyerarşik regresyona uygun olduğunu göstermektedir. Yeme düşüncesi ile meşgul olma boyutu ele alındığında; bilişsel esnekliğin alt boyutlarından alternatiflerin modele özgün bir katkısı bulunmuyorken, kontrol alt boyutunun modele özgün bir katkısı bulunmaktadır. Yeme üzerinde kontrol kaybı alt boyutu ele alındığında ise, bilişsel esnekliğin alt boyutlarından alternatiflerin modele düşük düzeyde anlamlı bir katkısı bulunurken, kontrol alt boyutunun modele özgün bir katkısı bulunmaktadır. Araştırma sonuçları bilişsel esnekliğin alt boyutlarının yeme düşüncesiyle meşgul olma ve yeme üzerinde kontrol kaybı; sosyal görünüş kaygısının ise yeme arzusunun tüm alt boyutlarının önemli yordayıcıları olduğunu ortaya koymaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA