International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries
Yazarlar: ["Filiz Arzu YALIN", "Şafak OĞUZ"]
Konular:-
DOI:10.55775/ijemi.1218402
Anahtar Kelimeler:Sosyal bilgiler öğretimi,Karar verme becerisi,Beceri öğretimi,Social studies teaching,Decision making skill,Skill teaching
Özet: Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan karar verme becerisine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında, Adıyaman’da merkeze bağlı bir ortaokulda 7. Sınıfa devam eden 9 öğrenci ve okulun sosyal bilgiler öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çalışma Nitel araştırma desenine türüne göre tasarlanmıştır. Çalışmanın verileri, Öğretmen Görüş Formu ve Öğrenci Görüş Formu ve Sokak Köpekler Etkinlik Forumu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin genellikle kendilerini ilgilendiren durumlarda karar verdikleri, karar verirken aile ve yakınlarına danıştıkları, öğrencilerin bir karar verme durumuyla karşılaştıklarında; problemi belirleme, seçenekleri belirleme/değerlendirme, ölçütleri belirleme/değerlendirme ve karar vermede güçlükler yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmeninden elde edilen verilere göre öğrencilerin karar verme becerisinin kişisel özelliklerine, deneyimlerine, hazır bulunuşluk durumlarına göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmeninin bir beceri olarak karar vermenin öneminin ve öğrencilere kazandırılmasının öneminin farkında olduğu sonucuna ulaşılmıştır.