Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi

Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi

BİR SOSYAL MEDYA PAZARLAMASI ÖRNEĞİ OLARAK INSTAGRAM PAZARLAMASI DURUM TESPİTİ

Yazarlar: ["Hande KAFADAR"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.54439/gupayad.1196939

Anahtar Kelimeler:Sosyal medya,Sosyal medya pazarlaması,Instagram

Özet: Amaç: Bu araştırmanın amacı, sosyal medya pazarlamasının platformlarından biri olan Instagram’ın ilgili literatür bağlamında durum tespiti yapılarak değerlendirilmesidir. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesidir. Gelişen iletişim teknolojileriyle hem sanal anlamda hem de normal yaşantılarında bireylerin kararlarında etkili olmak için kullanılabilecek Araştırmanın çalışma dokümanı olarak araştırmanın amacı kapsamında “sosyal medya”, “sosyal medya pazarlaması”, “Instagram”, “Instagram pazarlaması” anahtar kelimeleri ile ilgili literatürdeki ulusal ve uluslararası yayınlar ele alınmıştır. Araştırmada elde edilen ilgili literatürdeki araştırmaların içerik analizi şeklinde sunulmuştur. Bulgular: Tüketiciler bugün artık farklı mecralardaki tanıtım ve reklamlara aktif olarak katılımda bulunup, iletişim içine girmektedir. Gelişen teknolojiler sayesinde bireyler artık bir mal veya hizmete yönelik alım kararlarında geçmişe göre daha farklı bir eğilim içinde bulunmaktadır ve hem psikolojik hem de sosyo kültürel etkenler onların alım kararına etki göstermektedir. Sonuç: İlgili literatürdeki araştırmalarda bugünün tüketicileri pazarlamaya yönelik iletişim faaliyetlerinden de interaktif bir şekilde bilgi edindiği ve bu durumun da sosyal medyanın tüketicilerin hayatının içinde aktif bir şekilde rol alması ile bağlantılı olduğu belirlenmiştir. Bunun sonucu olarak da işletmeler daha farklı pazarlama kararları almaya başlamış ve nihayetinde dikkat çekici, merak uyandırıcı bu farklı çıktılar bireylerin ürün ve hizmet alım kararlarını da değiştirmeye başlamıştır. Çünkü günümüzde tüketim tek taraflı olmaktan çıkmış, tüketiciler artık işletmelerin pazarlama stratejilerini de etkiler hale gelmiştir. Bu bağlamdan yola çıkılarak Araştırmanın sonuçlarının güncel pazarlama anlayışının mevcut durumunun geldiği noktanın tespiti açısından ışık tutacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA