Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Kadın Öğretmenlerin Psikolojik Taciz Algısının Çocukları ile İlişkisine Etkisi: Kosova Örneği

Yazarlar: ["Serdar AYDOĞAN", "Ergin KALA", "Mersad MUJEVİC"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.47257/busad.1187903

Anahtar Kelimeler:Mobbing,Çocuk-ebeveyn ilişkisi,Yapısal eşitlik modeli

Özet: Çocukların psikolojik ve sosyal gelişiminde ebeveynleri ile olan ilişkilerinin etkisinin önemli bir rol oynadığı bilinmektedir. Ebeveyn-çocuk ilişkisinde birçok farklı ilişkili faktör yer almaktadır. Araştırmamızda bir ebeveyn olan annenin iş hayatındaki karşılaştığı mobbing unsurunun çocuklarıyla olan ilişkileri incelenmiştir. Araştırmanın evreni Prizren/Kosova ‘daki 439 kadın öğretmen oluşturmaktadır. Mobbing ve çocuk-ebeveyn ilişkisi güvenirlilir ve geçerliğe sahip olan ölçeklerle ölçülmüştür. Araştırmada nedensellik ilişkisi yapısal eşitlik modeli ile kurulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre çocuk-ebevyn ilişkisindeki uyumsuzluğa mobbingin ‘’Tehdit ve Taciz ‘’, ‘’Uyumsuzluk’’, ‘’Özel Yaşama Müdahale’’, ‘’İş Arkadaşı ile İlişkiler’’, ‘’İş Yeri ve Kariyer ile İlgili Engellemeler’’ boyutlarının etkili olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA