Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi

Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi

Atatürk Dönemi İmam-Hatip Mektepleri Üzerine Bir Değerlendirme

Yazarlar: Atiye EMİROĞLU, Necmi Uyanık

Cilt - , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 71 - 93

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:İmam-Hatip Mektepleri,Din Eğitimi,Cumhuriyet Dönemi

Özet: Muasır medeniyetler seviyesine ulaşmanın yegane yollarından biri eğitimdir. Bu anlayışla hareket edilmiş ve Cumhuriyet’in ilanından sonra yeni eğitim sistemi uygulamaya geçirilmiştir. Bu sistemde din eğitiminin nasıl verileceği ya da verilmeli mi yoksa verilmemeli mi, tartışmaları günümüze kadar etkisini sürdürmüştür. Bir topluma hayat veren onu birlikte kılanönemli alanlardan birinin din olduğuna ve bu kadar kıymet arz eden konunun, devletin denetiminde olması gerektiğine inanan devrimci kadro, medreseleri kapatarak İmam-Hatip Mekteplerini din eğitim-öğretimi veren kurumlar haline getirmek istemiştir. Günümüze kadar ulaşan tartışmaların kaynağı da bu süreçte şekillenmiştir. Çalışmada, Mustafa Kemal Atatürk ve yeni eğitim sisteminin din eğitimine yaklaşımı değerlendirilmiştir. Araştırma sürecinde arşiv belgeleri, gazete, dergi ve telif eserler incelenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Atatürk Dönemi İmam-Hatip Mektepleri Üzerine Bir Değerlendirme}, number={1}, publisher={Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi}, author={Atiye EMİROĞLU,Necmi Uyanık}, year={2019}, pages={71–93} }
APA
KOPYALA
Atiye EMİROĞLU,Necmi Uyanık. (2019). Atatürk Dönemi İmam-Hatip Mektepleri Üzerine Bir Değerlendirme (pp. 71–93). pp. 71–93. Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi.
MLA
KOPYALA
Atiye EMİROĞLU,Necmi Uyanık. Atatürk Dönemi İmam-Hatip Mektepleri Üzerine Bir Değerlendirme. no. 1, Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi, 2019, pp. 71–93.