Öğretmen Eğitimi ve Öğretim
Yazarlar: ["Ahmet METİN", "Mustafa ÇELEBİ", "Ahmet Can BOLAT", "Feyza PARILTAN"]
Konular:-
DOI:10.55661/jnate.1028925
Anahtar Kelimeler:Internet bağımlılığı,Algılanan sosyal destek,Lise öğrencileri,Ergenler
Özet: Bu çalışmanın amacı Türk ergenlerinin internet bağımlılığı ve algılanan sosyal destek arasındaki ilişkinin cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı ve ailenin gelir düzeyi değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemleri arasından tarama desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini Türkiye’nin illerinden biri olan Kayseri’deki devlet liseleri oluştururken örneklemini çeşitli liselerde öğrenim gören 318’i kız, 413’ü erkek olmak üzere toplam 731 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Bağımlılık Profil İndeksi-İnternet Formu ve Algılanan Sosyal Destek Düzeyi Ölçeği-R’den yararlanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi için betimleyici istatistik, Pearson korelasyon analizi, bağımsız örneklemler için t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Sonuçlar, internet bağımlılığı ve algılanan sosyal destek arasında negatif bir korelasyon olduğunu göstermektedir. Ayrıca katılımcıların cinsiyet, sınıf düzeyi ve akademik başarıya göre algılanan sosyal desteğin anlamlı bir fark gösterdiği; akademik başarıya göre internet bağımlılığın anlamlı fark gösterdiği bulunmuştur. Sonuç olarak alan yazındaki araştırmalarla benzer bulgulara ulaşılmasına ek olarak internet bağımlılığının cinsiyete göre fark göstermemesinin sebepleri tartışılmıştır.