Journal of Global Sport and Education Research

Journal of Global Sport and Education Research

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Nomofobi Düzeylerinin İncelenmesi

Yazarlar: Özge ERCAN, Nedim TEKİN

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 24 - 34

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Nomofobi,Akıllı Telefon Kullanımı,BedEğitimi Öğretmenleri

Özet: Akıllı telefonların sebep olduğu rahatsızlıkların başında nomofobi sendromu gelmektedir. İngilizce “no mobile phobia” kelimelerinden türetilen nomofobi, bireyin cep telefonundan mahrum olma korkusu anlamına gelmektedir. Bireyin telefonu yanında değilken boşluk duygusuna kapılması ya da telefonunu sürekli kontrol etmesi şeklinde takıntılı davranışlar sergilemesi ve bazı fiziksel sorunlarla anksiyete belirtileri göstermesi bu sendromun bazı işaretleridir. Öğrencilere, örgün eğitim içinde zinde yaşam teknikleri ve pratiklerinin eğitimini veren beden eğitimi ve spor öğretmenleridir ve beden eğitimi öğretmenlerinin nomofobi düzeyleri bilinmemektedir. Dolayısı ile yapılan bu çalışmayla, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin nomofobi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara’da görev yapmakta olan 2002 beden eğitimi öğretmeni arasından 336’sına uygulanmıştır. Yıldırım ve Correia’nın (2015) geliştirdikleri ve Yıldırım ve arkadaşlarının (2016) Türkçe’ye uyarladıkları, 20 madde ve “Bilgiye Ulaşamama (BU), Cihazdan Yoksunluk (CY), İletişimi Kaybetme (İK), Çevrimiçi Olamama (ÇO)” adı altında 4 alt boyuttan oluşan 5’li likert tipi nomofobi ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için parametrik testlerden cinsiyet değişkeni için t testi, yaş ve hizmet yılı değişkenleri için tek faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Yapılan tüm analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, erkek beden eğitimi öğretmenlerinin, kadın beden eğitimi öğretmenlerine göre nomofobi düzeylerinin daha fazla, yaşı küçük olan beden eğitimi öğretmenlerinin, yaşı daha büyük beden eğitimi öğretmenlerine göre nomofobik eğilimleri daha çok görülmektedir. Hizmet yılı daha az olan beden eğitimi öğretmenlerinin, hizmet yılı daha fazla olan öğretmenlere göre nomofobi düzeyleri daha fazladır. Hem kendi yaşam kalitelerini arttırmaları hem de öğrencilerin nomofobi olmalarını engelleyici tedbir almaları açısından beden eğitimi öğretmenlerinde farkındalık yaratmak gerekmektedir. Bu sendromun akıllı cep telefonu kullanan her insan da görülebileceğinden hareketle nomofobiye ilişkin daha fazla araştırma yapılması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Nomofobi Düzeylerinin İncelenmesi}, volume={2}, number={1}, publisher={Journal of Global Sport and Education Research}, author={Özge ERCAN,Nedim TEKİN}, year={2019}, pages={24–34} }
APA
KOPYALA
Özge ERCAN,Nedim TEKİN. (2019). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Nomofobi Düzeylerinin İncelenmesi (Vol. 2, pp. 24–34). Vol. 2, pp. 24–34. Journal of Global Sport and Education Research.
MLA
KOPYALA
Özge ERCAN,Nedim TEKİN. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Nomofobi Düzeylerinin İncelenmesi. no. 1, Journal of Global Sport and Education Research, 2019, pp. 24–34.