Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi
Yazarlar: ["Onur AKGÜN"]
Konular:-
DOI:10.36415/dagcilik.1121113
Anahtar Kelimeler:Spor Kulübü,Sosyal Medya,Sosyal Medya ve Spor
Özet: Sosyal medya uygulamaları ve sosyal ağ siteleri milyarlarca kullanıcıya ev sahipliği yapan dev platformlardır. Kullanıcıların oluşturdukları profiller üzerinden diğer kullanıcılarla iletişime geçebildikleri, paylaşılan içeriklere beğeni ve yorum yaparak etkileşime geçebildikleri dijital iletişim araçlarından biridir. Kullanıcı sayısının çok olması ve günün her saati dünyanın dört bir yanından kullanıcıların online olması açısından hedef kitlelere ulaşmak isteyen kurum ve kuruluşlarda çok kısa sürede sosyal medya platformlarında kendilerine yer bulmuştur. Spor kulüpleri de bu platformlarda yer alan en önemli paydaşlardan biridir. Taraftarlarıyla yalnızca stadyumlarda maç esnasında değil, her gün her saat iletişimde kalmak isteyen spor kulüpleri sosyal medya hesaplarını aktif olarak kullanmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de yapılan spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarının incelendiği çalışmalar herhangi bir yıl sınırlandırması olmadan akademik veri tabanlarında taranmıştır. Elde edilen çalışmalar, çalışmaların genel özellikleri, kullanılan araştırma yöntemleri, çalışma süresi ve kapsamı, çalışmaların sonuçlarının ortak özellikleri bakımından ele alınmıştır. Spor kulüplerinin sosyal medya hesaplarını temel olarak taraftarlarıyla iletişim için kullandıkları bunun yanı sıra reklam, pazarlama, sponsorluk v.b. gibi birçok faaliyet içinde sosyal medya uygulamalarından faydalandıkları gözlemlenmiştir.