Acta Infologica
Yazarlar: ["Merve YILDIZ", "Muhammet BERİGEL", "Furkan KALYONCU", "Özlem ÖZGENÇ"]
Konular:-
DOI:10.26650/acin.1077400
Anahtar Kelimeler:Kullanılabilirlik,Online Değerlendirme Sistemi,Beceri Değerlendirme,Kullanıcı Tabanlı Yöntem
Özet: Bu çalışmada, düşük beceri seviyesine sahip yetişkinlerin okuryazarlık, sayısal ve dijital becerilerinin değerlendirilebilmesi için geliştirilen online beceri değerlendirme aracının kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, çalışma grubunu, 18-40 yaşları arasında ve en fazla ortaokul mezunu olan 14 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada, kullanıcı deneyimlerinin işe koşulduğu kullanıcı tabanlı yöntem kullanılmış ve online beceri değerlendirme aracının kullanılabilirliğinin değerlendirilmesinde, ISO 9241-11 tarafından belirlenen etkililik, verimlilik ve memnuniyet ölçütleri temel alınmıştır. Bu bağlamda, görevlerin tamamlanma oranı olarak kabul edilen etkililik ile görevlerin tamamlanma süresi olarak kabul edilen verimlilik ekran kayıtlarından elde edilen verilere göre belirlenmiştir. Memnuniyet ise araştırmacılar tarafından geliştirilen anketten elde edilen veriler doğrultusunda belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, katılımcıların, görevlerin çoğunluğunu tamamlayabildiklerini ve sistemin kullanımı ile ilgili genel olarak memnun olduklarını göstermiştir. Bunun yanı sıra, kullanılabilirlik testi sırasında yapılan gözlemler ve ekran kayıtlarının detaylı incelenmesi sonucunda bazı kullanılabilirlik problemleri tespit edilmiştir. Bu problemler, sistemin son kullanıcılara açılmadan önce, daha kullanılabilir olması adına sistemin tasarımında yapılacak güncellemeler için yol gösterici olmuştur.